הצגת רפרט בכיתה

בז`רגון האקדמי רפרט הוא נגיעה קלה, הרחבה קצרה שקשורה לנושא הנלמד והוא בדרך כלל מופיע כאחת הדרישות בקורסים מתקדמים לקראת סוף התואר הראשון. במסגרת הרפרט מתבקש הסטודנט להרצות בפני הכיתה במשך עשר דקות עד רבע שעה, על אחד הנושאים הקשורים לנושא המרכזי הנלמד בקורס.

כך למשל, בקורס על ספרות אמריקאית, הרפרט יכול להיות על אחד הסופרים הבולטים באמריקה או הצגת ביקורת על ספר מסוים, כמו כן, זו יכולה להיות אחת התיאוריות המרכזיות שקשורות לנושא באופן עקיף.
בדרך כלל, תדרשו להציג רפרט אחד במהלך הקורס אך ישנם מרצים שידרשו להציג שניים, וזאת כדי לבחון את יכולת ההצגה שלכם בעל פה. יחד עם זאת, ברוב המקרים תוכלו להיעזר בדף כתוב ובו ראשי פרקים שסיכמתם בבית.

טיפ: אל תסכמו את כל החומר, כתבו רק ראשי פרקים כדי שלא תתפתו להקריא את הדברים מהדף.

הרפרט הוא מטלה לא פשוטה , גם אלו ששולטים היטב בכתיבה יכולים למצוא את עצמם נבוכים ומבולבלים בשעה שהם עומדים מול קהל. כדי לא לקבל "בלייק אאוט", רצוי להתכונן טוב בבית ואפילו לעמוד מול חברים ולהרצות בקול רם. הסימולציה הזו תאפשר לכם לגלות היכן נקודות התורפה שלכם בעמידה מול קהל.
החזרות בבית יעזרו לכם לשפר את הביטחון העצמי ההכרחי בעמידה מול קהל, לשמוע עצות מחברים איך זה נשמע מהצד, ולא להידבק לטקסט הכתוב, כי אחרי הכול המטרה היא לבחון את היכולת האינטגרטיבית שלכם בין כתיבה לדיבור.
בחירת הנושא לרפרט יכולה להיעשות על ידיכם, במידה שמצאתם מאמר או נושא מעניין וקיבלתם את אישור המרצה, אך בדרך כלל יציג המרצה בתחילת הקורס רשימת נושאים לבחירה. ישנם מרצים שידרשו כבר בשיעור הראשון שתשתבצו לתאריך היעד בו תגישו את הרפרט, אחרים יקבעו באופן כללי שהשיעורים האחרונים בקורס מיועדים להצגת הרפרטים של כל הכיתה. בכל מקרה, אם אין לכם נושא משלכם ואתם מחויבים לבחור נושא מהרשימה המוצגת, עשו זאת מהר, כדי שתוכלו לבחור את המאמר הכי מעניין עבורכם. ככל שהנושא שעליו תדברו יעניין אתכם כך גדלים הסיכויים שתציגו אותו בשטף דיבור וללא תקלות.

טיפ: כדי לדבר בצורה קולחת ובהירה, נסו לארגן את החומר בצורה סיפורית במקום דיווח יבש מהכתובים .

טיפ: על הרפרט להיות ממוקד מאוד (יש לכם רק עשר דקות !) ולכן כדאי לכם לבחור מאמר אחד ולא להתפזר על יותר מדי פרטים.

ישנם מרצים שיאפשרו לכם להעביר את הרפרט בישיבה אל השולחן ויש שידרשו כי תעמדו בפני כל הכיתה. בשני המקרים, אל תתנו לשאלות של החברים לכיתה או של המרצה להפריע לכם בזמן ההרצאה ובקשו כי יחכו עם השאלות עד גמר הצגת הרפרט.

סגור לתגובות